Array

Ogólne warunki handlowe

1. Informacje podstawowe

Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej również „OWH”) regulują prawa i obowiązki stron umowy wynikające z umowy sprzedaży zawartej pomiędzy sprzedawcą, którym jest DINO SK, spol. s r.o, z siedzibą w Kamenice 5308/15, Pezinok 902 01, REGON: 45 624 747, NIP: 2023074207, VAT NIP SK2023074207, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski Bratysława III, dział: Sro, numer akt: 66184/B, osoba odpowiedzialna za prowadzenie sklepu: Dionýz Hudák (zwany dalej również „sprzedawcą”) i kupujący – konsument lub kupujący – przedsiębiorca (zwany dalej również „kupującym”), której przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej e-commerce sprzedawcy www.akubee.pl

Dane kontaktowe sprzedawcy

e-mail /kontakt/: info@akubee.pl
e-mail /skargi/: reklamacje@akubee.pl
telefon: +421 948 128 750
adres do odbioru dokumentów: Kamenice 5308/15, Pezinok 902 01, SR
Numer konta (waluta PLN) do wpłat bezgotówkowych w formacie IBAN: SK72 8330 0000 0024 0309 4354

Organ nadzoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Bajkalská 21/A
P. O. BOX č. 5, 820 07
Bratislava
Odbor výkonu dozoru ba@soi.sk
tel. nr.: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
nr. faksu 02/58 27 21 70

Sprzedawcą w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych jest DINO SK, spol. s r.o. zgodnie z definicją powyżej.

Kupujący Zgodnie z niniejszym Regulaminem Konsumentem jest osoba fizyczna będąca konsumentem lub przedsiębiorca będący osobą fizyczną lub prawną.

Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej.

Przez przedsiębiorców rozumie się:

- osoba wpisana do rejestru handlowego,
- osoba prowadząca działalność gospodarczą na podstawie koncesji handlowej,
- osoba prowadząca działalność gospodarczą na podstawie zezwolenia innego niż koncesja na wykonywanie działalności gospodarczej, o której mowa w przepisach szczególnych,
- osoba prowadząca działalność produkcyjną w rolnictwie i zarejestrowana zgodnie z odrębnymi przepisami.

Dla celów OWH przez przedsiębiorcę rozumie się również osobę podejmującą działania w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

1.1. Dokonując zakupu na www.akubee.pl Sprzedający i kupujący zawierają umowę kupna. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (OWH) określają treść niniejszej umowy.

1.2. W momencie złożenia zamówienia (np. poprzez kliknięcie przycisku finalizującego zamówienie) niniejsze Ogólne Warunki Handlowe stają się wiążące dla kupującego. W szczególności obejmuje ona: Procedurę rozpatrywania reklamacji, Politykę ochrony danych osobowych, Metody transportu, warunki poszczególnych oferowanych usług oraz inne dokumenty, o których mowa w niniejszych OWU.

2 Zakup za pośrednictwem sklepu internetowego

2.1. Zakupu dokonuje się na stronie www.akubee.pl

2.2. Zamówienie zostaje utworzone w momencie kliknięcia przycisku finalizującego zamówienie. Do tego czasu Kupujący może swobodnie edytować swoje zamówienie w koszyku, m.in. metody wysyłki i płatności.

2.3. Umowa zostaje zawarta dopiero w momencie potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę, zazwyczaj w ciągu 24 godzin. Kupujący otrzyma potwierdzenie zamówienia na podany przez siebie adres e-mail, w związku z czym sprzedawca prosi o sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe oraz Procedura Reklamacyjna dołączone są również do potwierdzenia zamówienia.

2.4. Późniejsze zmiany zamówienia są możliwe wyłącznie za obopólną zgodą lub na warunkach określonych przepisami prawa lub niniejszymi OWH.

2.5 Kupujący ma prawo anulować zamówienie do chwili jego potwierdzenia przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie narusza praw konsumenta wynikających z art. 7(1). 5 ustawy nr 102/2014 Dz.U., zgodnie z którym konsument może odstąpić od umowy (jeżeli została już zawarta) o dostarczenie towarów, nawet przed rozpoczęciem biegu terminu odstąpienia od umowy. Jeżeli Kupujący zapłacił Sprzedawcy cenę zakupu lub jej część przed anulowaniem zamówienia, Sprzedawca zwróci Sprzedawcy zapłaconą już cenę zakupu lub jej część w ciągu 14 dni od anulowania zamówienia, w taki sam sposób, jakiego użył Konsument do zapłaty.

2.6 Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty zawarcia umowy, lecz co do zasady zamówienie zostanie zrealizowane w terminie 5 dni roboczych.

3. Opcje dostawy

3.1. Aktualne metody, warunki i ceny poszczególnych dostaw towarów kupujący może znaleźć na stronie www.akubee.pl 

3.2. Sprzedawca dostarczy wybrany towar kupującemu w wybrany przez niego sposób, a obowiązkiem kupującego jest umożliwienie takiej dostawy i odebranie towaru. Wraz z towarem sprzedawca przekaże również inne dokumenty związane ze sprawą. Jeżeli kupujący wybrał dostawę do adres lub punkt dostawy jednego z partnerów transportowych, sprzedawca przekaże towar przewoźnikowi, który zapewni jego dostawę do kupującego w wybrany przez niego sposób w oznaczonym terminie.

3.3. O szacowanym czasie dostawy i innych informacjach dotyczących wybranej metody dostawy Kupujący zostanie poinformowany na adres e-mail podany podczas składania zamówienia. Szacowany czas dostawy może ulec zmianie w zależności od możliwości logistycznych przewoźników, o czym kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany. W przypadku wystąpienia siły wyższej lub awarii systemu informatycznego, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu towaru.

3.4. Przy odbiorze towaru Kupujący powinien sprawdzić czy dostarczono faktycznie taką ilość towaru, jaką zamówił. Należy również sprawdzić, czy przesyłka nie jest widocznie uszkodzona, zgnieciona lub w inny sposób zdeformowana. Jeżeli opakowanie towaru jest uszkodzone, Kupujący ma prawo nie przyjąć towaru lub przyjąć towar i odnotować jego stan w protokole odbioru sporządzonym wspólnie z przewoźnikiem. Protokół taki wraz z opisem wady przesyłki towaru należy następnie przesłać pocztą elektroniczną na adres reklamacje@akubee.pl lub za pośrednictwem ogólnego formularza kontaktowego na stronie internetowej sprzedawcy, ewentualnie pocztą na adres siedziby firmy lub na adres miejsca złożenia reklamacji wskazany w Regulaminie reklamacji.

3.5. Jeżeli Kupujący zapłacił za towar z góry, w niektórych przypadkach zgodnie z regulaminem przewoźnika, będzie on zobowiązany do okazania odpowiedniego kodu PIN w momencie dostarczenia towaru. Kod PIN zostanie wysłany na numer telefonu podany przez kupującego w zamówieniu lub przesłany na jego adres e-mail. W powyższym przypadku przewoźnik ma również prawo zażądać od kupującego okazania dokumentu tożsamości. paszport, pełnomocnictwo przy odbiorze towaru przez osobę inną niż kupujący lub zamiast kodu PIN może być wymagany podpis kupującego /osoby upoważnionej/ przy odbiorze. Jeżeli kupujący nie udowodni tego w sposób wskazany powyżej, towar nie może zostać mu wydany.

3.6. Jeżeli Kupujący dokonuje zakupu jako osoba prawna, wydanie towaru nastąpi wyłącznie organowi statutowemu osoby prawnej, osobie, która przedstawi uwierzytelnione pełnomocnictwo.

3.7 Wydanie towaru nabytego przez osobę fizyczną - przedsiębiorcę nastąpi wyłącznie po okazaniu ważnego dowodu tożsamości.

3.8. Jeżeli Kupujący odmawia przyjęcia towaru po dostarczeniu, przysługuje mu dodatkowy termin na jego odbiór. Jeżeli towar nie zostanie odebrany w tym dodatkowym terminie, umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu.

4. Reklamacje lub co zrobić z wadliwym towarem

4.1. Wszelkie warunki i procedury w przypadku reklamacji towarów reguluje Procedura reklamacyjna, która stanowi integralną część niniejszych OWH.

4.2. Towar jest wadliwy, jeżeli nie ma uzgodnionych właściwości. Za wadę uważa się także niewykonanie umowy polegające na dostarczeniu innych rzeczy, a także wadę dokumentów niezbędnych do korzystania z rzeczy. Prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wadliwego wykonania opiera się na wadzie, która istnieje w towarze w chwili przejścia ryzyka uszkodzenia na kupującego, nawet jeżeli wada ta ujawni się dopiero później.

3. Prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wad wykonania umowy nie przysługuje, jeżeli kupujący przed wydaniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli sam spowodował wadę. Jeżeli przedmiot zostanie sprzedany po niższej cenie lub jest używany, kupujący ma prawo do rozsądnego rabatu zamiast prawa do wymiany przedmiotu.

Przeniesienie ryzyka szkody

style="text-align:justify;">4.4. Kupujący powinien dokonać oględzin towaru możliwie najszybciej po ustąpieniu ryzyka uszkodzenia towaru oraz sprawdzić właściwości i ilość dostarczonego towaru. O stwierdzonych wadach i brakach jest on zobowiązany niezwłocznie powiadomić sprzedawcę.

4.5. Ryzyko uszkodzenia przechodzi na kupującego w chwili odbioru przedmiotu. Taki sam skutek ma miejsce, jeżeli nie przejmie on towaru, nawet gdy sprzedawca pozwolił mu nim rozporządzać.

4.6. Uszkodzenie towaru powstałe po przejściu ryzyka uszkodzenia na kupującego nie wpływa na obowiązek zapłaty przez kupującego ceny zakupu. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty ceny kupna tylko w przypadku, gdy szkoda powstała na skutek naruszenia obowiązków przez sprzedającego. Jeżeli Kupujący opóźnia się z odbiorem towaru, Sprzedawca ma prawo sprzedać towar w odpowiedni sposób po uprzednim powiadomieniu, po wyznaczeniu przez Sprzedawcę dodatkowego rozsądnego terminu na odbiór towaru. Dotyczy to również przypadku, gdy kupujący zalega z zapłatą, od której uzależnione było wydanie towaru.

Odpowiedzialność sprzedawcy

Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić, że towar w chwili odbioru będzie wolny od wad.

W szczególności odpowiada on za zapewnienie, że w chwili odbioru towaru przez kupującego:

a) posiada właściwości, co do których zawarto umowę; a w przypadku braku takiego porozumienia – że towary mają cechy takie, jakie opisuje sprzedawca lub producent, albo takie, których można oczekiwać, biorąc pod uwagę ich charakter;

b) nadaje się do celu, do którego jest przeznaczony lub do którego zazwyczaj wykorzystuje się towary tego rodzaju;

(c) ma odpowiednią ilość, miarę lub wagę;

d) spełnia wymagania przepisów prawa.

<p Klasa="MsoNormal"> Gwarancja jakości

4.7. Udzielając gwarancji jakości, sprzedawca zobowiązuje się, że towar będzie przydatny do normalnego użytku przez określony czas lub że zachowa swoje normalne właściwości. Takie skutki ma również wskazanie na opakowaniu lub w reklamie okresu gwarancji lub terminu przydatności towaru. Gwarancja może zostać udzielona również na pojedynczy element towaru.

4.14. Okres gwarancji rozpoczyna się od momentu dostarczenia towaru kupującemu; jeżeli wysyłka towaru nastąpiła zgodnie z umową, termin ten rozpoczyna się od dostarczenia towaru do miejsca przeznaczenia. Jeżeli zakupiony towar ma zostać oddany do użytku przez inną osobę niż sprzedawca, okres gwarancji rozpoczyna się dopiero od dnia oddania towaru do użytku, jeżeli kupujący zamówił od sprzedawcy oddanie towaru do użytku wraz z towarem lub nie później niż trzy tygodnie po otrzymaniu towaru, a kupujący należycie i terminowo udzielił niezbędnego współdziałania w celu wykonania usługi.

4.15. Kupującemu nie przysługują prawa z tytułu rękojmi, jeżeli wada powstała w wyniku zdarzenia zewnętrznego, po przejściu ryzyka uszkodzenia towaru na kupującego.

5. Odstąpienie od umowy

5.1 Kupujący jako konsument ma prawo odstąpić od umowy i zwrócić towar w terminie 14 dni, jeżeli dokonał zakupu za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy /na odległość/. W takim przypadku Kupujący zobowiązany jest zwrócić towar w stanie nieuszkodzonym, nieuszkodzonym i bez śladów użytkowania. Kupujący ma prawo przymierzyć i obejrzeć towar, podobnie jak w sklepie stacjonarnym.

5.2. Kupujący będący konsumentem nie może odstąpić od umowy np. w przypadku towarów higienicznych, które zostały dostarczone kupującemu w zapieczętowanym opakowaniu ochronnym, a kupujący wyjął je z tego opakowania, a także w przypadku towarów, które zostały wykonane według życzenia kupującego.

5.3. Kupujący jako konsument ma prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny zakupu w terminie termin czternastu dni od daty otrzymania towaru.

Uważa się, że towar został odebrany przez konsumenta w chwili, gdy konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, obejmie w posiadanie wszystkie części zamówionego towaru, albo gdy:

a) towary zamówione przez konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są osobno, w momencie odbioru towarów dostarczonych jako ostatnie,

b) dostarcza towar składający się z kilku części lub elementów – w chwili przejęcia ostatniej części lub ostatniego elementu,

c) dostarcza towary wielokrotnie w określonym czasie, po otrzymaniu pierwszego dostarczonego towaru.

5.4. Możesz również odstąpić od umowy poprzez wypełnienie i odesłanie wzoru formularza zamieszczonego na stronie internetowej Sprzedawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej Sprzedawcy lub na adres e-mail Sprzedawcy albo poprzez przesłanie go na adres siedziby Sprzedawcy lub na miejsce składania reklamacji wskazane w Procedurze reklamacyjnej. Uważa się, że termin odstąpienia został zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostało wysłane do sprzedawcy nie później niż w ostatnim dniu 14-dniowego terminu.

5.5. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do zwrotu towaru bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Towar powinien być nieuszkodzony, nieużywany i czysty, łącznie ze wszystkimi akcesoriami, które kupujący otrzymał wraz z nim. Jeżeli to możliwe, towar powinien zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu.

5.6. W przypadku towarów konsumpcyjnych i artykułów higienicznych od umowy można odstąpić tylko wtedy, gdy oryginalne opakowanie lub inne opakowanie higieniczne chroniące sam towar nie jest uszkodzone. Dotyczy to na przykład: produkty drogeryjne, kosmetyki itp.

5.7 Odstąpienie od umowy nie jest możliwe:

a/ w przypadku towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,

b/ gdy sprzedaż towarów lub świadczenie usług zależy od ruchów cen na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu, i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,

c/ sprzedaży towarów wyprodukowanych według zindywidualizowanego zamówienia konsumenta, towarów wyprodukowanych na zamówienie lub przeznaczonych wyłącznie dla konkretnego konsumenta,

d/ sprzedaży towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,

e/ gdy przedmiotem sprzedaży są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, mogą zostać nierozłącznie połączone z innymi towarami,

f/ w odniesieniu do samego przewozu towarów, gdyż jest on świadczony na określony okres.

5.8. W przypadku zwrotu przez Kupującego towaru uszkodzonego, porysowanego lub z innymi oznakami zużycia, lub Jeżeli wartość towaru uległa zmniejszeniu w wyniku obchodzenia się z towarem w sposób inny, niż byłoby to konieczne ze względu na jego charakter i cechy, sprzedawca może obniżyć cenę zakupu towaru zwróconego kupującemu o kwotę odpowiadającą takiemu zużyciu. W takich przypadkach dokonana zostanie kalkulacja szkody, o którą pomniejszona zostanie zwrócona cena zakupu.

5.9. Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności na podstawie Umowy lub w związku z nią, w tym koszty transportu, dostarczenia i wysyłki oraz inne koszty i opłaty, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy. 14 dni od daty odstąpienia od umowy w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności. Jednakże sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu płatności zgodnie z zdaniem poprzednim, dopóki kupujący nie zwróci towaru sprzedawcy albo nie udowodni, że kupujący odesłał towar. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Przez koszty dodatkowe rozumie się różnicę pomiędzy kosztami dostawy wybranymi przez Konsumenta a kosztami najtańszego standardowego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.

5.8. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca (czyli osoba dokonująca zakupu z numerem REGON), to przy zakupie na odległość /za pośrednictwem portalu internetowego sprzedawcy/ nie przysługuje mu prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni.

5.9 Sprzedawca prowadzi przede wszystkim sprzedaż detaliczną, tj. dostarcza towary przede wszystkim osobom fizycznym jako klientom końcowym, w związku z czym wyraźnie zastrzega sobie prawo, w celu obsługi jak największej liczby osób fizycznych jako swoich klientów docelowych, do anulowania zamówienia Kupującego jako przedsiębiorcy, w przypadku gdy ilość zamówionych towarów przekroczy ilość normalnego zużycia na potrzeby osób fizycznych jako klientów końcowych. W takich przypadkach sprzedawca powiadomi kupującego jako przedsiębiorcę drogą mailową o anulowaniu zamówienia i, jeśli będzie to miało zastosowanie, zwróci już zapłaconą cenę zakupu.

5.10. Sprzedawca jako sprzedawca detaliczny nie ponosi odpowiedzialności za odsprzedaż oferowanych przez siebie towarów i za utracone z tego tytułu zyski.

Odstąpienie od umowy przez sprzedawcę

5.11 Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub jeżeli producent, importer lub dostawca towaru uzgodniony w umowie sprzedaży zaprzestał produkcji. lub dokonał tak istotnych zmian, że uniemożliwiło to wykonanie zobowiązań Sprzedawcy wynikających z umowy sprzedaży albo z powodu siły wyższej, albo jeżeli mimo podjęcia wszelkich starań, których można od niego uczciwie oczekiwać, nie jest on w stanie dostarczyć towaru Kupującemu w terminie określonym w niniejszych OWH.

Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, nawet jeżeli Kupujący nie odebrał towaru w terminie pięciu dni roboczych od dnia, w którym zobowiązany był do odbioru towaru.

Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży również w przypadku błędnej wyceny towaru, co zostało opisane szczegółowo w Rozdziale 8 OWH.

5.12. Jeżeli Kupujący dokonał już zapłaty ceny zakupu towaru lub jego części, kwota ta zostanie zwrócona Kupującemu w ten sam sposób, nie później niż w terminie 14 dni od dnia następującego po dniu odstąpienia Sprzedawcy od umowy.

6. lub jak rozwiązywać spory ze sprzedawcą

6.1. Kupujący - konsument ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem naprawienia szkody, jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu rozpatrzenia jego reklamacji przez Sprzedawcę lub jeżeli uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa. Jeżeli Sprzedawca odpowie negatywnie na takie żądanie lub nie udzieli na nie odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jego wysłania, Kupujący - Konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie pozasądowego rozstrzygania sporów do podmiotu zajmującego się pozasądowym rozstrzyganiem sporów. Podmiotami pozasądowego rozstrzygania sporów są organy władzy oraz uprawnione osoby prawne zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2002 r. 391/2015 Dz.U. w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich, np. Słowackiej Inspekcji Handlowej, natomiast kupujący - konsument ma prawo wyboru podmiotu zajmującego się pozasądowym rozstrzyganiem sporów konsumenckich, do którego się zwróci. Adres e-mail kontaktowy sprzedawcy: <a href="mailto:reklamacie@akubee.sk">reklamacie@akubee.sk . Składając ofertę, kupujący - konsument postępuje zgodnie z art. 12 ustawy nr 1201/2013. 391/2015 Dz.U. w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich. Alternatywne metody rozwiązywania sporów można stosować w celu rozstrzygnięcia sporu między kupującym-konsumentem a sprzedawcą, wynikającego z umowy konsumenckiej lub związanego z umową konsumencką.

6.2 Kupujący – konsumenci mają prawo do skorzystania z platformy internetowego rozstrzygania sporów (zwanej dalej „ODR”) w celu rozstrzygnięcia swoich sporów w wybranym przez siebie języku. Kupujący - konsument może skorzystać z platformy ODR, dostępnej na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr/, w celu alternatywnego rozstrzygnięcia swojego sporu. Składając reklamację na platformie RSO, Kupujący - Konsument wypełnia elektroniczny formularz reklamacyjny. Przekazane informacje muszą być wystarczające do zidentyfikowania właściwego podmiotu zajmującego się alternatywnym rozstrzyganiem sporów online. Kupujący - konsument może dołączyć dokumenty uzasadniające jego reklamację.

7. Płatności, zwroty, informacje o rozliczeniach

7.1. Sprzedawca umożliwia kupującemu następujące metody płatności:

a/ płatność online kartą kredytową – w momencie składania zamówienia,

b/ za pobraniem – gotówką lub kartą przy odbiorze towaru,

c/ przelewem na rachunek wystawiony na podstawie wystawionej faktury zaliczkowej. Jeżeli jednak Kupujący nie zapłaci należnej ceny zakupu w terminie 5 dni od daty doręczenia Sprzedającemu faktury zaliczkowej, Sprzedający odstępuje od umowy po bezskutecznym upływie tego terminu, a umowa kupna ulega rozwiązaniu po bezskutecznym upływie tego terminu. Strony umowy zobowiązane są do wydania wszystkiego, co do chwili odstąpienia od umowy wykonały;

<p klasa="MsoNormal" style="text-align:justify;">7.2. Do momentu całkowitej zapłaty ceny zakupu, towar pozostaje własnością sprzedawcy (tzw. zastrzeżenie własności).

7.3. Danych zawartych na fakturze nie można zmienić po wysłaniu zamówienia.

7.4. Zwrot podatku osobom z państw trzecich przy eksporcie towarów, pod warunkiem spełnienia warunków ustawy o VAT, odbywa się w formie bezgotówkowej na rachunek klienta, chyba że sprzedawca zdecyduje o innej formie płatności. Powodem preferowania płatności bezgotówkowych są nie tylko przepisy ograniczające płatności gotówkowe, ale również ograniczające ryzyko prania pieniędzy.

7.5. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy lub Kupujący ma otrzymać zwrot pieniędzy z innego powodu, Sprzedawca zwróci pieniądze w ten sam sposób, w jaki otrzymał je od Kupującego. Jeśli jednak zwrot pieniędzy w ten sam sposób nie będzie możliwy, np. z powodu upływu terminu ważności karty płatniczej, zapłaty gotówką u kuriera itp., kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawidłowość danych płatności podanych sprzedającemu w celu dokonania zwrotu. Sprzedawca odpowiada za prawidłowość danych nawet w przypadku, gdy spełni oczekiwania kupującego i zwróci pieniądze w inny sposób.

8. Cena zakupu

8.1. Kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedawcy cenę zakupu towaru uzgodnioną w umowie kupna i/lub zgodnie z cennikiem sprzedawcy obowiązującym w chwili zawarcia umowy kupna, w tym koszty dostarczenia towaru (zwane dalej „ceną zakupu”). Wszystkie ceny podane na stronie internetowej sprzedawcy są ostateczne, w tym podatek VAT. Cena towaru nie obejmuje kosztów transportu i opakowania. Koszty transportu i ewentualnego opakowania zostaną naliczone na koniec zamówienia. Kupujący płaci cenę za towar podaną na stronie internetowej sprzedawcy w chwili składania zamówienia. Indywidualne rabaty dla kupującego są przedmiotem odrębnej umowy.

8.2. Jeżeli kupujący zapłacił cenę zakupu sprzedającemu przelewem bankowym, za dzień zapłaty uważa się dzień, w którym cała kwota ceny zakupu została zaksięgowana na rachunku sprzedającego.

8.3. Kupujący zobowiązany jest zapłacić Sprzedającemu cenę kupna za uzgodniony towar w terminie określonym w umowie kupna, nie później jednak niż w chwili odbioru towaru.

8.4. Jeżeli Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę kupna za towar uzgodnioną w umowie kupna, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu ceny kupna wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi Republiki Słowackiej.

8.1. Sprzedawca ostrzega, że mogą zdarzyć się przypadki, gdy cena towaru będzie podana nieprawidłowo. Do takich przypadków zalicza się między innymi:

a/ cena towaru jest na pierwszy rzut oka ewidentnie nieprawidłowa (np. znacznie odbiega od zwykłej ceny towaru),

b/ cena usług powiązanych, takich jak wysyłka, ubezpieczenie z rozszerzoną gwarancją itp. jest ewidentnie nieprawidłowa,

c/ brakuje ceny towaru lub zawiera ona jedną lub więcej cyfr więcej, lub

d/ rabat na towary przekracza 50%, bez konieczności udziału towarów w specjalnej akcji marketingowej lub wyprzedaży

8.2. W przypadkach wymienionych w poprzednim ustępie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezawarcia umowy lub odstąpienia od takiej umowy także po otrzymaniu przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje kupującego o takim kroku.

8.3. W przypadku, gdy rabat na towary osiągnie 80% lub więcej, sprzedawca zaleca kupującemu aby sprawdzić, czy nie wystąpił błąd w cenie towarów.

9. Bezpieczeństwo i ochrona informacji

9.1. Ochronę i przetwarzanie danych kupującego przez sprzedawcę reguluje polityka prywatności opublikowana na stronie internetowej sprzedawcy. www.akubee.sk, które stanowią integralną część niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych.

9.2. Kupujący zobowiązuje się do ochrony danych dostępowych do konta klienta (w szczególności haseł) i nieudostępniania ich osobom trzecim. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użycie nazwy użytkownika lub hasła przez inną osobę. Kupujący nie może korzystać z konta, nazwy użytkownika i hasła innego klienta Sprzedawcy na jego portalu internetowym.

10. Postanowienia końcowe

10.1. W przypadku stosunków nieuregulowanych niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi stosuje się odpowiednie postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy nr 110/2001 Dz.U. o handlu elektronicznym i o zmianie ustawy nr 22/2004 Dz.U. o kontroli państwa nad rynkiem wewnętrznym w zakresie ochrony konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw w brzmieniu nadanym ustawą nr 284/2002 Dz.U. z późn. zm., Ustawa z dnia o ochronie konsumentów i zmianie ustawy nr 250/2007 Dz.U. Słowackiej Rady Narodowej 372/1990 Zb. o wykroczeniach ze zmianami wprowadzonymi późniejszymi przepisami i ustawą nr o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych ustaw. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) jest, zgodnie z art. 6 niniejszej Konwencji nie stosuje się.

10.2. Umowa zostaje zawarta w języku słowackim. Jeżeli na potrzeby kupującego konieczne jest przetłumaczenie tekstu umowy, stosuje się następujące zasady: W przypadku sporu co do interpretacji postanowień umowy, obowiązuje interpretacja umowy w języku słowackim.

10.3. Zawarta umowa jest archiwizowana przez Sprzedawcę w jego wewnętrznym systemie przez okres co najmniej pięciu lat od dnia jej zawarcia, nie dłużej jednak niż przez okres wskazany w stosownych przepisach prawa, w celu jej pomyślnego wykonania i nie jest udostępniana osobom trzecim. Sprzedawca umożliwi klientowi dostęp do umowy w uzasadnionych przypadkach. Informacje o poszczególnych etapach technicznych prowadzących do zawarcia umowy zawartej w toku postępowania wynikają z niniejszych OWH, gdzie proces ten jest szczegółowo opisany.

10.4. Warunki prowadzenia kampanii marketingowych regulowane są przez szczegółowe warunki prowadzenia danej kampanii. Aktualne kampanie można znaleźć na stronie internetowej sprzedawcy www.akubee.sk. Jeżeli nie zachodzą szczególne okoliczności, kampania podlega przepisom niniejszego Regulaminu.

10.5. Kupujący otrzyma kopię niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, zawierającą Procedurę Reklamacji oraz dokument podatkowy, po dokonaniu zakupu na adres e-mail podany w zamówieniu.

10.6. Niniejsze ogólne warunki handlowe, łącznie ze wszystkimi ich elementami, obowiązują od dnia 01.04.2024 r. i anulują poprzednią wersję ogólnych warunków handlowych, łącznie z ich elementami, i są dostępne w siedzibie sprzedawcy lub w formie elektronicznej pod adresem info@akubee.sk. Zamówienia złożone przed dniem 01.04.2024 r. podlegają odpowiednim postanowieniom Ogólnych Warunków Handlowych obowiązujących w momencie złożenia zamówienia, których najnowsza wersja jest dostępna na stronie www.akubee.pl